Gettó Balboa – #MÉGTÍZ társadalmi kampány a hátrányos helyzetű tehetségekért

Gettó Balboa – #MÉGTÍZ társadalmi kampány

Korábban már beszámoltunk Bogdán Árpád dokumentumfilmjéről, a Gettó Balboa-ról, ami egy józsefvárosi ökölvívó edzőről szól, aki korábban alvilági körökben forgott és egy tehetséges fiatal bunyósról, aki szintén Józsefvárosból jön és eredményes profi karrierig jut. A „hollywoodi sztori” egy igaz történet, ami arra igyekszik rávilágítani, hogy bárkinek van lehetősége kitörni még a nehéz körülményei ellenére is, ha van, aki támogassa ebben, valamint kellőképpen elszánt és tehetséges. Sipos Mihály edző és Szabó Zoltán ökölvívó története azóta sikert sikerre halmoz. Az 5. Magyar Filmhéten az év dokumentumfilmje lett és Bordás Róbert operatőrt a legjobb operatőrnek választották. Több nemzetközi filmfesztiválon is díjazták a filmet, illetve itthon is népszerű, nemcsak a szakma, de a közönség körében is. A BOX TV csapatának is volt szerencséje megnézni a filmet és mi is csak ajánlani tudjuk mindenkinek.

A film készítői és szereplői fontosnak tartják, hogy Szabó Zoltán és Sipos Mihály pozitív példáján keresztül példát és irányt mutassanak a hátrányos helyzetű fiataloknak, hogy reményt adjanak a kitörésre. A film fő mondanivalója, hogy szükség van a társadalmi összefogásra, hogy egy-egy tehetséges fiatal élni tudjon a tehetségével legyen szó akár ökölvívásról, akár más sportágról. Szükség van segítő kezekre és olyan helyekre, ahol ezek a fiatalok elfoglalják magukat és hasznosan töltik el a szabadidejüket, ahelyett, hogy az utcán lógnak.  

Ezt a célt szolgálja a #MÉGTÍZ elnevezésű társadalmi kampány is, amiről a film egyik producere, Ponczók Attila beszélt nekünk:

Célunk, hogy minél több fiatalhoz eljusson a filmünk és annak pozitív üzenete. Szeretnénk gyermekotthonokban, javítóintézetekben, kisebb falvakban, hátrányos helyzetű településeken levetíteni a filmet, edzést tartani a gyerekeknek Misi bácsival, és a helyi boksz klubokból is edzőket hívni. Ezért szervezünk gyűjtést és keresünk támogatókat, akik felajánlásokat tehetnek. Nagy örömünkre szolgál, hogy támogatóink között tudhatjuk a Decathlont és a Felix Promotion-t. A kampány lényege, hogy Misi és Zoli történetén keresztül szeretnénk a fiataloknak erőt adni, hogy higgyenek magukban és tűzzenek ki célokat maguk elé. Emellett fontos kihangsúlyozni, hogy a gyerekeknek szükségük van a támogatásra, ami akár egy iskola tornaterme is lehet, amit a fiatalok rendelkezésére bocsátanak. Meg kell találni a Misi bácsikat, akik megkeresik a Szabó Zolikat, de ehhez szükség van a helyi önkormányzatok támogatására. Nagyon kis befektetéssel, nagyon sok jó eredményt lehet elérni.”

Terveik szerint tíz hátrányos helyzetű közösségbe szeretnének elmenni és filmvetítéssel egybekötve megismertetni a gyerekeket az ökölvívással. Az események megszervezésén túl szeretnék ezt a pénzt arra is fordítani, hogy segítsék néhány kis tehetség karrierjét beindítani. Ehhez gyűjtenek pénzt, illetve keresnek további támogatókat.

„NEM KELL HOZZÁ MÁS CSAK SPORT, KITARTÁS ÉS EGY “MISI BÁCSI”!”

Ezen a LINKEN lehet anyagilag is támogatni a kampányt, ahol a felajánlott pénzért cserébe mozijegyet, sporteszközöket és egyéb értékes ajándékokat is lehet kapni a felajánlott pénzösszegnek megfelelő értékben.

Ezen a LINKEN pedig láthatjátok a film következő vetítési időpontjait és helyszíneit a szeptemberi országos premier előtti időszakban.

Komment